niedziela, 11 marca 2018

Published marca 11, 2018 by with 0 comment

Paczków- dyskretny urok dolnoślaskich miasteczek


Opolszczyzna i Dolny Śląsk...mógłbym tam spędzić z aparatem kilka miesięcy a i tak by było mało. Tym razem w 2009 roku trafiłem do Paczkowa.
 Był piękny wrześniowy dzień , miałem wolne popołudnie i choć może nie najwyższych lotów na dzisiejsze standardy to jednak cyfrowy aparat z matryca 5 mpix !!!.  Z tym radosnym przeświadczeniem poszedłem się poszwendać po miasteczku.
 Najpierw trafiam na elementy architektury użytkowej -zwykłe ogrodzenie zamieszkałej kamienicy- ale na tyle mi się spodobało , ze musiałem je uwiecznić
następnie trafiam na park i średniowieczne mury miejskie, muszę przyznać ze robią wrażenie.
 Szczerze powiedziawszy zaskoczyły mnie trochę. Nigdy bym nie powiedział że trafię w takiej małej mieścinie na tyle klimatowych zabytków.























Obok murów widzę zabudowę, nawet miejskie kamienice są w klimacie pobliskich murów


Idę dalej , wchodzę na ulicę Wrocławską i trafiam na Wieżę Wrocławską

- na drzwiach czytam ze klucz do wieży jest w kiosku Ruchu naprzeciw wieży, hmm.. no to polazłem do tego kiosku- na szczęście był jeszcze czynny . Wejście na wieżę za darmo .
 Dostałem od przemiłej pani klucz do wieży i instrukcję: światło po prawej stronie, schodami do góry ,nie wychylać się, zgasić światło i zamknąć drzwi jak wyjdę, klucz oddać przed 18tą. Proste.
No to idę zdobywać wieżę
 Wchodzę, zapalam światło i proszę :
 po drodze mijam balkonik
i po chwili jestem na górze-wyjscie na taras widokowy takie "z pokłonem"



Jest naprawdę ciekawie- mały Paczków przywodzi mi na myśl wielki Toruń, odległe miasta a jakże zbliżona architektura



Rozglądam się na cztery świata strony -widoki zacne




Zgodnie z instrukcją wypełniam polecenia pani z kiosku i wracam powoli w stronę zakwaterowania ulicami Paczkowa
na drugi dzień rano opuszczam Paczków, jadę w stronę Otmuchowa i Nysy, ale tempo umiarkowane :-) czyste tereny rolnicze swoje prawa mają :-)



      edit

0 komentarze:

Prześlij komentarz